На поход в защита на род и семейство
Излезте на "Шествие за свободата и семейството"! Ако просто седим вкъщи и си казваме: "Ние не подкрепяме ЛГБТ, но нека си парадират", рано или късно нашето общество ще бъде деконструирано, предупреждава консерваторът Кристиян Шкварек
Какво празнуваме през юни – детето и традиционното семейство, или гей парада – прайда на ЛГБТ движението? Защо е важно да заемем позиция и да бъдем от правилната страна на историята?
Елате тази събота, 18 юни 2022 г. от 15:00 часа на площад „Света неделя“ в София, за да подкрепите с разходка традиционното семейство и рода.
В навечерието на това значимо за всеки българин събитие под надслов „Шествие за свободата и семейството“ разговаряхме с двама от организаторите: Кристиян Шкварек, председател на „Младежки консервативен клуб“ (МКК) и Драгомир Младенов, заместник-председател на МКК. Инициативата се осъществява в партньорство със сдружение РОД Интернешънъл.
Новетика: Как се роди „Месецът на семейството“?
Кристиян Шкварек: За втора поредна година организираме шествие, което този път ще се проведе на 18 юни 2022 г. в София (още две шествия проведохме на 11 юни в Бургас и на 4 юни в Русе).
Миналата година заедно с РОД организирахме просто едно шествие. А тази година решихме, че нашето движение трябва да се разраства и да му се даде позитивен дневен ред, който да бъде алтернатива не просто на гей парада, а на цялостната ЛГБТ концепция за превръщането на юни в прайд месец (месец на гейовете). Така се роди идеята, инициативата да не е просто едно шествие в деня на гей парада, а да е цял месец.
Както ЛГБТ имат прайд месец – в който се опитват цял месец да налагат и нормализират в обществото своята идеология – така ние решихме да създадем цял месец, който да бъде обратно на това. Но не бъде контра или нещо, което „тича“ срещу тях. Все пак България е все още предимно християнско и категорично консервативно общество, в което заради някаква аномалия и стечение на обстоятелствата нормалните хора – тези, които излизат срещу прайда, изглеждат като малцинство и маргинали. Това е чисто технически проблем, който се решава именно, като зададеш позитивен дневен ред и създадеш движение, което е обединяващо, а не разделящо; което не „тича“ срещу хората, а дава алтернатива.
Ние сме Младежки консервативен клуб (МКК), малка общност, действаща изключително в политическата, социалната и медийната сфера. РОД Интернешънъл са голяма национална организация, изцяло фокусирана върху семействата и семейните асоциации, сдружения и каузи.
Новетика: Защо е необходимо напомняне за традиционното семейство?
Кристиян Шкварек: Ние не напомняме. Това, което правим, не е да парадираме с „нашата“ страна, както те парадират със „своята“. Напротив, това е реална битка. В момента, в целия развит свят се води война срещу фундаменталната концепция не просто за семейството. Войната е за родовата памет и лоялност, за това дали хората трябва да имат семейства и да се деконструира цялото общество. Войната е също за това, какво е мъж, какво е жена и има ли биология. Тази война се води срещу нас; не ние я водим срещу някого. Следователно ние влизаме на един фронт, на който се води война срещу нас.
Ние не просто напомняме на хората, а искаме да покажем, че има една нормалност, която трябва да бъде отстоявана. Защото ако просто седим вкъщи и казваме: „Ние не ги подкрепяме, но нека си парадират“, рано или късно и нашето общество ще бъде деконструирано и ще стане като бутафорията, в която се превръща – от социална гледна точка – западният свят.
Драгомир Младенов: Крайната цел на деконструкцията е да разложи социалната тъкан. Това ще се случи, ако бъде унищожено семейството –основната клетка на обществото. Ние се опитваме да спрем и отложим този процес максимално дълго. Това става, като излезем на този фронт и – по християнски – изповядаме своята позиция, че семейството се създава от мъж и жена, и се възпитава по традиционен начин.
Кристиян Шкварек: За нас голямата кауза е да върнем традиционната концепция за семейството, което в момента е не просто под атака от страна на прогресивното движение, но има и една по-дългосрочна, още от 19-и век, заблуда за това какво представлява. Тя се дължи на англосаксонската идея, че семейството е, когато мъж и жена сключат брак и имат деца. Докато в здравословните консервативни общества семейството е много повече: то е разширеното семейство, родът. Така ти имаш семейство много преди да се ожениш и да имаш деца. Всеки човек, който не е кръгъл сирак и не се е родил напълно сам, има семейство.
Всеки от вас – които ни слушат или четат, и се чудят дали да дойдат на този поход/марш, а все още нямат мъж, жена или деца – нека знаят, че походът е за тях, защото те също имат семейство. Имат баби и дядовци, братовчеди и сестри. И е много важно да върнем връзката с това разширено семейство, защото фактът, че хората не си гледат родителите, че изоставят бабите и дядовците си по хосписи, че не поддържат връзка с братовчеди, сестри, братя – е първата крачка към неговия разпад. Оттам се стига до момента, хората да не разширяват семейството си и да нямат деца. Но ние искаме да върнем една крачка назад и да кажем, че Месецът на семейството е за всички хора в България. Защото всички хора в България имат семейства. И е много важно всички да си напомнят това и да дойдат на похода, за да започнем заедно оздравителния процес в нашето общество.
Затова призовавам всички – като първа крачка – да излязат на 18 юни и да дойдат при нас на площад „Света Неделя“ от 15:00 часа. Когато видят, че това е нещо, което ги изпълва с удовлетворение, може да се направят и по-нататъшни крачки. Но първата крачка е да излезеш. Да излезеш от кутийката, в която модерната индустриализирана цивилизация те е вкарала. Излез, защото ти си атомизиран индивид, който е изцяло откъснат от останалата част от общността. Имаш общност!
Драгомир Младенов: Ние питаме обществото „Какво празнуваме през юни – месец на детето или месец на прайда на ЛГБТ?“ Искаме да привлечем вниманието на хората и искаме дебат. Държим да кажем, че ние никого не мразим и не искаме да влизаме в разправии. Просто искаме дебат, защото смятаме, че сме от правилната му страна.
Новетика: Кой иска да унищожи традиционното семейство?
Кристиян Шкварек: Процесите на модерността, урбанизацията и постиндустриализацията по естествен начин създават проблем за поддържането на семейството и родовете. И към този проблем се е прикачила една цяла идеология – с университети, медии и говорители, които всъщност наливат масло в огъня на постмодернизма, за да се случи по-бързо това разлагане. Това е джендър идеологията. По света тя не се нарича джендър идеология, а неолиберална, прогресивна, културен марксизъм, или чисто и просто: идеологията на хората, които са срещу всичко традиционно.
Неолиберално-прогресивното движение разруши табутата и конструктите на християнските, родовите и семейните ценности, защото вярва, че те „оковават“ човека. Така е още от Русо. Според тези идеологии, човек е вътрешно добър и ако от него бъдат премахнати тези „окови“ (които го правят лош), добротата ще избликне от него и светът ще стане прекрасен. Но ако погледнем към най-освободените и либерални общества, ще видим, че там елементарните човешки злини – злоба, гордост, завист, агресия и желание за власт – процъфтяват. „Прогресивните“ идеолози не разбират, че премахавайки тези „окови“, всъщност освобождават злото у човека. И това е фундаменталната разлика между християните (респективно консервативните хора) и прогресивните и либералните хора. Същността на човека е такава, че ако от него премахнеш религията, вярата и семейството, и го превърнеш в един неолиберален консуматор, той не става добър, а напротив. Атеизмът е в основата на тези идеологии.
Драгомир Младенов: Казано накратко, ако премахнете коя да е от десетте Божи заповеди, ще видите как всяко западно общество – за което казваме колко е преуспяло през последните 500 години – ще се разпадне.
Големият проблем е, че самите хора, които са носители на тези идеологии, мислят, че правят нещо добро. Докато всъщност унищожават дългия контекст от поколения и техните наследници.
Кристиян Шкварек: Джендър идеологията идва от редица мислители, например от френските философи от 60-те години на 20-и век, един от първите е Мишел Фуко. По-късно тези учени се нароиха – например Джудит Бътлър и Пат Калифия – особено след като т.нар. gender studies (изследвания на пола/джендъра) станаха част от учебните програми в западните университети, и фундаментално допринесоха към разложението.
Нещо много важно: всеки един от официалните идеолози на движението ЛГБТ през някаква част от живота си е публикувал есета или други трудове,насърчаващи дестигматизацията на педофилията. Конкретно Фуко, който се нарича бащата на тази теория, пише писмо до френското правителство – заедно с още „прогресивни“ философи от това време – молейки го да премахне забраната на педофилията в страната. А самият Фуко е доказан педофил. Излиза, че тези хора – изхождайки от собствена патология – се опитват да дестигматизират сексуалната патология в обществото.
Новетика: Тази година на гей парада ще има и сцена за деца…
Кристиян Шкварек: Да, колегите от РОД вече пуснаха сигнал до Прокуратурата. В крайна сметка, организаторите на гей парада се опитват да навлизат в тази територия стъпка по стъпка, тъй като същото се случва на Запад. Те просто копират модел, който вече е минал и завършил на Запад. Там също първоначално беше само малък гей парад, който да каже: „Ние сме тук, не ни бийте, не ни дискриминирайте“. После прерасна в голям парад със сцена, транссексуални хора и и всякакви извращения. Накрая стигна до включване на деца.
Години наред ние казваме, че тези хора идват за децата, а отстрани ни се смеят. Казваха ни: „Вие сте конспиролози и радикални“. А накрая ето ви гей парад с детска сцена. Докъде ще стигне? Може би детска сцена, на която травестити ще обясняват на децата собствената им сексуалност. Това са неща, които вече са се случили на Запад преди доста време, а тукашните просто ги копират.
Драгомир Младенов: „Конспирациите“, за които ни обвиняваха, свършиха в момента, в който миналата година на прайда деца получиха сапуни с формата на мъжки полов орган. Мисля, че неща като това ще накарат родителите да разберат, че случващото се вече е страшно и деградиращо.
Новетика: До какво може да доведат такива неща в бъдеще?
Кристиян Шкварек: Ще ви дам конкретен пример. В момента в САЩ тече голям дебат, тъй като се оказва, че от последното поколение (Gen Z), близо 26% се идентифицират като нехетеросексуални, транссексуални, т.н. Това е двойно повече от предишното поколение, и тройно или четворно повече от по-предишното. Това се превръща в мода, при която всяко дете – бидейки объркано и опитвайки да се впише по някакъв начин в една модна среда – решава, че има друг пол или друга сексуална идентичност. Ако това беше просто игра за две-три години, нямаше да е толкова пагубно, колкото е всъщност. Защото в момента, в който тези деца кажат подобно нещо, ги поемат лекари и педагози, които им казват: „В такъв случай трябва да разнищим твоята сексуалност… О, ти май имаш и друга полова идентичност. Хайде да те пуснем на хормонална терапия, да започнеш да си сменяш пола“ – нещо, което понякога се случва без разрешението на родителите. Това вече е факт в Америка.
Драгомир Младенов: В някои западни държави, като Великобритания, хормоналната интервенция по решение на детето – т.е. без одобрение на родителите – е разрешена след четиригодишна възраст. И тук изниква въпросът: ако това дете е обект на този тип пропаганда и няма житейски опит и морална подготовка, какво решение ще вземе?
Новетика: Не се ли натоварват децата с прекалени права?
Кристиян Шкварек: Идеята изобщо не е да се дават права на децата. Целта е детето да бъде изкарано правно от семейството и да стане обект на държавата. По този начин групи като ЛГБТ, транссексуални и други, могат да привлекат вниманието на децата и да им обясняват, че те имат друга сексуалност и пол, без родителите да имат в това някаква отговорност или дума. Това е битка не за права. Това е движение, което се опитва да отнеме правата на почти всеки човек в държавата, да ги критикува – защото ако го направи, ще бъде подложен на удари от трансфобски и хомофобски език на омразата. И също се опитва да отнеме правата на родителите да отглеждат децата си. Така това движение е за отнемане правата на останалата част от обществото.
Ние се защитаваме. Ние искаме нормалният човек да има правото да изразява каквито възгледи има, а родителят да има правото да отглежда децата си. Т.е., ние се борим за гражданските права и свободи на хората, а те – за отнемането им.
Същото прави и Европейската стратегия за детето – в нея е заложена цялата концепция за извеждане на детето от семейството и превръщането му в обект на интереси и отглеждане от държавата, а оттам и на всички свързани НПО-та.
Всички такива стратегии трябва да срещат моментален отпор, защото в един момент семействата ще изгубят контрол над децата си и – като в една съветска, комунистическа система – ще се превърнат в малки комсомолци, отглеждани от държавата. Само че не с цел да ги превърне в марксисти, а в гейове и транссексуални хора.
Драгомир Младенов: Стратегията на ЕС предписва децата да участват в дискусии за климатичните промени, за политика, за сексуална ориентация. За да се реализира тази стратегия, ти трябва да дадеш на децата един много тежък политико-социологически опит и клише кое е добро и кое лошо. И то не през житейския опит на техните родители! Представете си какво става, щом едно дете на четири години може да вземе законно решение за смяна на пола си. Това е кражба на детството! А уж децата са най-важните за обществото. Но целта е просто тази група да се размножава, като въвлича невръстни деца. И да ги програмира такива, каквито иска да бъдат, като възрастни граждани с права.
Новетика: Финансирането ли е причината за разширяването на ЛГБТ общността?
Кристиян Шкварек: Не е толкова просто. Цялата постмодерна система, включително системата на развлекателните медии е такава, че тя създава моди. Тя прави така, че нещо да изглежда „готино“ и приветливо за младите хора. И нека си кажем истината: на гей парада в София сигурно ходят 10% хора, които са гейове и 90% предимно млади момичета, които идентифицират това движение като „готино“. Те отиват там, за да покажат, че са модерни, „прогресивни“, гледали са го в сериалите, по Netflix, и виждат, че това е култура, в която искат да се впишат. Това на първо място е културно течение, което под своята културна обвивка крие конкретни политически искания и цели. Масовият човек, който ходи на гей парада, не знае и не разбира това. Той ходи там, защото това е превърнато в една цветна и позитивна култура.
Новетика: Защо масмедиите тиражират повече гей парада, отколкото Шествието за семейството?
Кристиян Шкварек: В масовите медии има една перманентна политика на копиране на западните медии. Хората в медиите се чувстват като добри професионалисти, ако направят нещо, което е западно. Или нещо, което изглежда така, както са го гледали по MSNBC или някоя друга голяма американска медия. Убеден съм, че масовият журналист не схваща тези неща и не се задълбочава. Той е кариерист и се опитва прагматично да изкопира нещо, което е видял. И което да не бъде като онова лошото на Изток. Тази стигма е големият проблем. Затова трябва да покажем, че има друг Запад, други западни хора и политици, които не те тласкат на Изток към Русия и Путин, а ти дават консервативната алтернатива вътре в Запада. Медиите трябва да копират по-скоро тях, в консервативна държава като българската, ако искат да запазят реномето и рейтинга си. Защото не мисля, че българите ще приемат тези „прогресистки“ в някакво обозримо бъдеще.
Драгомир Младенов: Пример за това е неприемането на Истанбулската конвенция. Причина за отказа бяха предимно реакции от християнски среди: от протестанти, православни и католици. Те накараха правителството да промени становището си.
Кристиян Шкварек: А предложението на Прокуратурата от 6 юни 2022 г. за добавяне към НК на „хомофобски и трансфобски“ подбуди и „сексуална ориентация, пол, полова идентичност и изражение на пола“ – тя го направи, за да се хареса на Европейската прокуратура и да спечели легитимация пред европейците. Трябва да престане да го прави, ако не иска да изгуби пълната си легитимация пред българите.